
Громадська спілка «Моя дорога» спільно з ініціативою «Реанімаційний Пакет Реформ» представили концепцію реформування автодорожньої галузі в Україні.
14 жовтня відбулася прес-конференція «Реформування автодорожньої галузі — шлях до Європи», на якій були представлені ключові проблеми автодорожньої галузі та концепція щодо її реформування. Пропозиція щодо реформування була розроблена активістами та експертами робочої групи з дорожньої реформи «Реанімаційного Пакета Реформ» (РПР), а також членами громадської організації «Моя Дорога».
Серед проблем галузі були названі:
- Відсутність довгострокової стратегії та середньострокової програми розвитку автодорожньої галузі;
- Критичне суміщення повноважень замовника, підрядника та контролера будівництва та утримання доріг – фактично один центр прийняття рішень;
- Недосконалість системи фінансування.
Пропозиція щодо реформування, в першу чергу, стосується стратегічного планування — необхідності розробки стратегії до 2035р. і середньострокової програми до 2020р. Концепція включає зміну системи управління: розмежування політичних, адміністративних та інжинірингових функцій, децентралізацію управління дорогами місцевого значення та усунення монополії держави з ринку утримання доріг. Важливою складовою є реформа системи фінансування галузі, яка передбачає створення Дорожнього фонду в рамках державного бюджету, кошти якого будуть захищені від нецільового використання та автоматично розподілятися між загальнодержавними (державними та місцевими) і комунальними дорогами. А також введення місцевого транспортного податку, який піде на утримання доріг через місцеві органи самоврядування.
«Єдине вірне рішення щодо якісного поліпшення доріг в країні – це комплексне реформування автодорожньої галузі. Ми впевнені, що почати процес реформування можна вже в 2015 році, пролобіювавши відповідні закони разом з ініціативою РПР» – коментує Радник Голови ГА Укавтодор, Менеджер групи з реформування дорожньої галузі платформи РПР Андрій Мартенс.
«Незабаром ми плануємо представити нашу концепцію Адміністрації Президента, впевнені, що її зможуть включити в план розвитку України – «Стратегію реформ 2020» як одну з десяти першочергових реформ», – говорить Голова правління ГС «Моя Дорога» Роман Хміль.
Розвиток інфраструктури, зокрема, автодорожньої галузі сприятиме економічному зростанню України. Негайне реформування дозволить привести в хороший стан 50% з 430 тис. км доріг вже через 20 років.