Снимок экрана 2016-09-05 в 12.42.15
5.09.2016

Кредитні кошти, виділені міжнародними фінансовими організаціями для будівництва доріг в Україні, – це частина ЗП кожного працюючого українця, який чесно платить податки. А відповідно: кожен сантиметр доріг, який входить до проектів CoST, будується (чи планується бути побудованим) за гроші платників податків. Беручи до уваги загальні суми кредитів за усіма проектами між Україною і міжнародними фінансовими організацями (МФО) та кількість працюючих українців, можемо умовно вирахувати, що 73% своєї місячної зарплати кожен платник податків віддасть на погашення залучених міжнародних кредитів для будівництва/реконструкції автомобільних доріг.

Останні проекти між Україною та МФО включають в себе:

1. “Проект покращення автомобільних доріг та безпеки руху”. Відповідно до Угоди про позику між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 21 квітня 2009 року виділено 400 млн доларів США.
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/996_067
2. Другий проект покращення автомобільних доріг та безпеки руху. Згідно з кредитною угодою між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 11 жовтня 2012 року виділено 450 млн доларів США.
3. Проект покращення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг на підходах до м. Києва (“Європейські дороги України II”). Відповідно до Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком від 27 травня 2011 року виділено 450 млн євро. http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/971_006
4. Проект покращення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг на під’їздах до м. Київ (пан’європейські коридори). Відповідно до Кредитної угоди (між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку від 26 листопада 2010 року виділено 450 млн євро. http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/985_024
5. Проект розвитку дорожньої галузі. Відповідно до Угоди про надання позики між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 19 листопада 2015 року виділено 560 млн доларів США: http://www.ukravtodor.gov.ua/novini/%D1%81_ukravtodor-i-svitovii-bank-pidpisali-ugodu-pro-nadannya-poziki-u-560-milioniv-dolariv-na-rozvitok-ukrainskikh-dorig.html

За даними Державної служби статистики України станом на початок серпня 2016 року маємо 16 054 800 чоловік працюючого населення в Україні. Підрахувавши загальну суму останніх кредитів МФО та зробивши кілька нескладних математичних операцій, можемо підсумувати: 3898.3 грн виплатить кожен працюючий українець за кредитами Світового банку, ЄІБ та ЄБРР у рамках п’яти проектів будівництва/ремонту автомобільних доріг в Україні за останні роки. Тобто: 73% середньої місячної заробітньої плати (виходячи з того, що на червень місяць 2016 року за даними Державної служби статистики України розмір середньої заробітної плати складає 5337 грн.: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2016/gdn/reg_zp_m/reg_zpm16_u.htm).

До речі, у середньому 3898.3 грн для автомобіліста це:

  • 184 літрів бензину А-95 або 375л газу;
  • 49 мийки автомобіля;
  • майже 8 місяців оренди гаража для власного авто;
  • 19 послуг шиномонтажу із сезонно замінених коліс;
  • 31л масла для двигуна або 97л зимовго омивача для скла;
  • 38 діагностик ходової частини;
  • 4 річних автоцивілки.

Отож, плануючи сімейний бюджет на місяць та вираховуючи кошти на квартплату, продукти харчування, одяг та відпочинок, пам’ятайте, що частина з них – це «вклад» у ремонт/будівництво українських доріг. А тому перевіряйте, запитуйте, уточнюйте, яким чином державні огани розпоряджаються Вашими коштами.

* Звертаємо Вашу увагу на те, що розрахунки виплат за кредитами на одного працюючого українця носять умовний характер та не враховують сплату відсотків за кредитами МФО.

Cost 1

Cost 2

Джерело